חדרה

‏"הלכו עם קסדה ואפוד כמושיעים": בחירות במלחמה מסייעות לראשי הערים?

I have 566views
בערים חדרה ונתניה ישנו ויכוח בין ראשי הערים המכהנים לבין המועמדים שמולם, האם קיום הבחירות דווקא בזמן מלחמה מסייע לרה"ע • "מתהלכים בעיר עם קסדה ואפוד כמושיעים, עשו קמפיין מכל תמונה של חייל או מפונה" • זאת הטענה שכנגד
קמפיין של עיריית נתניה (מימין) במהלך המלחמה, ושל ראש עיריית חדרה בפועל (משמאל). באדיבות המצלמים

רבות דובר על שאלת דחיית הבחירות, מאחר וחלק מהמועמדים והמצביעים נמצאים בעזה ובגבול לבנון, אבל היום (ראשון) נשמעת טענה ממועמדים לראשויות הערים נתניה וחדרה – כי קיום הבחירות בעוד כשבועיים תסייע דווקא לראשי הערים המכהנים. כך אומרת בין היתר טלי מולנר, מועמדת לראשות העיר נתניה: "המרוויחים הגדולים הם ראשי העיריות המכהנים. מתהלכים בעיר עם קסדה ואפוד כמושיעים. הם עשו קמפיין מכל תמונה של חייל או מפונה. המלחמה העמידה אותם במקום אחר".

מנגד, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר טוענת כי "אני גאה בתושבי העיר נתניה שהתגייסו לסייע למעלה מ-5,000 מפונים מיישובי הצפון והדרום שקלטנו במהלך המלחמה. על פי כל הסקרים והאווירה, ברור שאני מובילה בפער גדול. אני תומכת במערכת בחירות דמוקרטית, עם אחוזי השתתפות גדולים, כיאה לעיר גדולה מתפתחת ומובילה כנתניה. אני סומכת על תושביה שייצאו להצביע ויממשו את זכותם הדמוקרטית".

גם בחדרה נשמעת הטענה. טל אליהו, מועמד לרה"ע, זועם: "במהלך עשרים השנים שאני בפוליטיקה, מעולם לא הייתה מערכת בחירות כל כך כבויה. תמיד זה לווה בעניין רב ומעורבות גדולה של תושבים, הפעם זה שונה ולכן היה צורך לבצע התאמות לסיטואציה. למשל אין קמפיין נגטיבי בחדרה כי העם לא סובלני לשמוע אמירות מהסוג הזה. יחד עם זאת, לא לקיים בחירות עכשיו יעכב מאוד תהליכים בתוך העיר".

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, טוען שהמלחמה דווקא הזיקה לו ולא ההיפך: "התעסקתי בלדאוג למקלטים לתושבים – בזמן הזה אחרים עשו קמפיין והתעסקו עם בחירות, ככה שאני לא בטוח שזה עשה טוב לראשי העיריות. באוקטובר חשבתי שיש לדחות את הבחירות בשנה. לתת לצבא לנצח, להחזיר את הגאווה לעם. כעת ברור לי שהעם צמא לבחירות. באין בחירות, אי אפשר לקדם פרויקטים ארוכי טווח, הסכמי פיתוח, ככה שלטובת העיר חייבים בחירות".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה