טבריה

בש"ס חושפים: ברגע האחרון – כך כמעט הוגשה רשימה מאוחדת בטבריה

I have 1166views
בטבריה יתמודדו בבחירות הקרובות רשימות ש"ס ויהדות התורה יחד עם קהילת הגר"ד קוק, זו לצד זו, כאשר בש"ס חושפים כי כמעט והוגשה רשימה מאוחדת - אך בשל כשל בירוקרטי של הרגע האחרון זה לא קרה • זה הח"כ עם הניסיון המוניציפלי, שדרעי מינה לאחראי על טבריה
הח"כים דרעי ובצלאל, ברקע בניין עיריית טבריה. צילום: פלאש 90

אחת הערים שסערו סביב הבחירות המקומיות, לפני הטבח המחריד בשמחת תורה והמלחמה שפרצה בעקבותיה, היא טבריה. כאן ב'קול חי' חשפנו מכתבים חריפים מאוד של מרן הגאון הרב דב קוק נגד יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, מאחר ודרעי סירב לדברי הרב להתאחד עם שאר המפלגות החרדיות עקב וטו שהטיל על מועמד דגל התורה. אלא שהיום (ראשון) חושפים לנו בש"ס כי התמונה בטבריה הייתה צריכה להיראות אחרת.

גורמים בכירים בש"ס המקומית איתם שוחחנו, מספרים כי בשעות האחרונות של לפני הגשת הרשימות – הושגה הסכמה על איחוד בין ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל וקהילתו של הרב קוק בטבריה. מאחר והגיעו להסכמות רצו בש"ס שתוגש הרשימה המאוחדת, אלא שאז נתקלו בקשיים. מסתבר, כך מספרים בש"ס, שאנשי יהדות התורה ניסו למשוך את הרשימה שכבר הגישו לוועדת הבחירות – לצורך הגשת הרשימה המאוחדת – אך ללא הצלחה.

עקב כשל בירוקרטי לא הצליחו להגיש את הרשימה המאוחדת וש"ס נאלצה להגיש רשימה נפרדת. דרעי החליט שבעקבות כך הוא לא יוותר גם לא על טבריה, וינסה לגרוף שם כמה שיותר קולות. יו"ר ש"ס מינה את חבר הכנסת אברהם בצלאל כמי שיהיה אחראי על טבריה והטיפול בכל מה שתצטרך בבחירות המוניציפליות סיעת ש"ס המקומית, מאחר ובצלאל מגיע עם ניסיון בתחום המוניציפלי כשכיהן כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס.

"המטרה שלי זה להגדיל בצורה חד משמעית את מספר הנציגים של ש"ס בטבריה, וזאת כדי שנוכל לדאוג לצורכי הציבור הספרדי בעיר – בפרט על רקע ניסיון החזרה של רון קובי לראשות העיר טבריה", אומר ח"כ בצלאל בשיחה עם 'מקומי קול חי'. לדבריו, "גם הרב קוק רוצה שנצליח – כל הרבנים רוצים שנצליח – כדי שנוכל להגדיל תורה ולהאדירה. יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי מתעדכן בצורה שוטפת על הנעשה בעיר, למען הצלחת המערכה".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה