בני ברק

‏מנחם שפירא יהיה רה"ע בני ברק? המהלך המפתיע נגד זייברט | פרסום ראשון

I have 1253views
התפתחות מעניינת בבני ברק: בדגל התורה מפעילים לחצים על צבי רייך ויעקב וידר, שיפרשו מהמירוץ לראשות העיר במקביל לפסילת או פרישת אוריאל בוסו • המטרה: להביא להתמודדות יחיד של זייברט, ובמצב כזה אם זייברט לא מגייס את רוב הקולות - ראש העיר יהיה יו"ר הסיעה הגדולה במועצה, וזאת דגל התורה
זייברט ושפירא. צילום: אלעזר פיינשטיין

פרסום ראשון: מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה, מנחם שפירא, יהפוך במפתיע לראש עיריית בני ברק? הבוקר (רביעי) נודע ל'מקומי קול חי' על התפתחות מעניינת בעיר התורה והחסידות, פחות משבוע לבחירות. מדובר בניסיון של דגל להפוך ברגע האחרון את הקערה בבני ברק על פיה – כאשר במקום חנוך זייברט, דווקא היא תקבל את ראשות העיר.

לפי הפרטים שנודעו ל'מקומי קול חי', בדגל התורה מפעילים לחצים מקומיים בבני ברק על צבי רייך, מועמדו של הרה"ג צבי פרידמן מהפלג הירושלמי, ועל מועמד הליכוד יעקב וידר, שיפרשו מהמירוץ לראשות העיר במקביל לפסילת או פרישת אוריאל בוסו עקב העתירות שהוגשו נגדו על כך שהוא בכלל מתגורר בפתח תקווה ולא בבני ברק, כפי שהצהיר רשמית בוועדת הבחירות המרכזית.

המטרה בלחצים: להביא להתמודדות יחיד של חנוך זייברט, בו כזכור דגל התורה תומכת רשמית. ב'דגל' מעוניינים שזייברט יהיה מועמד יחידי מאחר ובמצב כזה, אם זייברט לא יגייס את רוב הקולות של תושבי בני ברק, קובע החוק שראש העיר יהיה יו"ר הסיעה הגדולה במועצה – ומנחם שפירא ודגל התורה צפויים להיות הגדולים במועצה.

מדובר בפרוצדורה מקובלת בבחירות של רשויות מקומיות, כאשר אין מתמודד מול ראש הרשות המכהן לדוגמה. התושבים יכולים לבחור בראש הרשות המכהן או להצביע עם הפתק הירוק נגדו, ובמידה והפתק הירוק גובר על ראש הרשות המכהן – ראש הרשות החדש הוא יו"ר הסיעה הכי גדולה במועצה. במקרה של בני ברק, כאמור, מנחם שפירא יו"ר דגל התורה המקומית צפוי להפוך לראש העיר. עם זאת, בעקבות הפרסום ב'מקומי קול חי' צפויים רייך ווידר לסרב לפרוש מהמירוץ.

//עוד כתבות

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. שמואל

    נדמה לי שאם הפתק הירוק זוכה הבחירה עוברת למועצת העיר ונבחר מי שמשיג רוב חברים במועצה ולא מי שהוא ראש הסיעה הגדולה.

כתיבת תגובה