‏הדיל בעמנואל: גור, סלונים, דגל התורה וש"ס | חשיפה

I have 322views
מה בין אליהו גפני, ח"כ משה גפני, תקציב בחירות של דגל התורה, דיל של ש"ס עם גור והפרת הסכם ליטאית מול שלומי אמונים? היישוב עמנואל • חשיפה: התרגיל שמעלה חשד להפרת חוק
משה גפני ואחיינו. צילום: פרטי/פלאש 90

חשיפה: קרעים ראשונים ומשמעותיים בברית דגל- שלומי אמונים, והכל בגלל יישוב קטן – עמנואל. בישוב עמנואל מתמודדים ראש בראש מועמד שלומי אמונים בעיר יהודה שפיצר שמנכ"ל בעבר את עיריית ביתר עילית ומייצג את חסידות סלונים המונה מאות משפחות בעיר, וכן את חסידות בויאן ושאר הכלל חסידי בעיר.

כאשר מנגד מתמודד ראש המועצה הקיים, אליהו גפני שהוא משתייך בכלל לחסידות גור, למרות שבבחירות הקודמות גפני קיבל את תמיכת הקהילות החסידיות בעיר, כעת כשהתמיכה הכלל-חסידית עברה לשפיצר אין שום סיבה הגיונית שגפני יקבל את הראשות פעם נוספת בעיר בה מתגוררים פחות ממניין חסידי גור, ובאופן מפתיע הוא כן מקבל את תמיכת סיעת ש"ס המקומית ובתמיכת כל רבני העיר הספרדים, וזאת כחלק מהדיל הארצי בין הסיעה המרכזית לש"ס.

ההפתעה הגדולה ביותר מגיעה כשנוברים ורואים שהתקציב לקמפיין הבחירות של אליהו גפני מגיע לא פחות ולא יותר מדגל התורה, וזאת למה? מתברר כי ראש המועצה אליהו גפני הוא אחיינו של יו"ר דגל התורה, משה גפני והלה החליט 'לפנק' את האחיין בתקציב בחירות מסיעת הבית.

מעבר לכך שמדובר בפרשיה שמריחה לא טוב מבחינה חוקית שהרי כמעט ולא קיימות משפחות ליטאיות בעמנואל, (הרב שך התנגד לכך באופן מובהק) ואין שום סיבה כי מועמד שלא קשור לסייעת דגל התורה יקבל את תמיכתה, הרי בכך דגל מפירה את ההסכם הארצי בינם לבין שלומי אמונים.

בכירים בחסידות סלונים מבהירים, כי זהו דבר שלא מתקבל על דעת, שסלונים יתמכו בבית שמש במועמד דגל התורה, באלעד במועמד שלומי אמונים, כאשר בעמנואל עיר הבית של החסידות הם לא זוכים לא לתמיכת דגל התורה וגם לא לתמיכה מספקת של שלומי אמונים שלמרות ההסכם עם דגל הם אינם שמים ווטו על המועמדות של אליהו גפני.

למי שזוכר זו לא המתיחות הראשונה של חסידות סלונים עם שלומי אמונים, כאשר כבר לפני מספר חודשים פרץ בינם משבר חריף במהלך הפריימריז הפנימי לעיריית ירושלים כאשר סלונים רצתה להגיש מועמד חילופי במקום יוסי דייטש שפרש, מועמד שנחסם בסופו של דבר על ידי משפחת פרוש.

בימים אלו מתנהל במקביל משא ומתן בין נציגי חסידות סלונים לבכירים בגור, על הפעלת לחץ על אליהו גפני המשתייך לחסידות גור, שיסיר את מועמדותו בעמנואל בתמורה לתמיכה בבוטבול באלעד, ואבוטבול בבית שמש.

//עוד כתבות

כתיבת תגובה