אלעד

"אינו מחייב אף אחד": הגר"ד לנדו במכתב דרמטי על ההסכם באלעד

I have 69views
מרן הגר"ד לנדו במכתב נדיר בכתב ידו, מסביר מדוע החליט להפר את ההסכם של דגל התורה מול ש"ס באלעד: "כל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה, ואך ורק לטובת עניני היהדות והחינוך, וממילא כל חתימת הסכמים שנעשו בין מפלגות אין להם ערך ואינו מחייב אף אחד"
צילום: יעקב נחומי

התפתחות דרמטית בבחירות בעיר אלעד: אחרי שאמש (ראשון) תקף יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בחריפות את הפרת ההסכם בין דגל התורה לש"ס בעיר, תוך שהוא מכנה זאת "חילול ה'", הלילה מתפרסם מכתב דרמטי במיוחד של מרן הגאון הרב דוב לנדו, ובו הוא מסביר מדוע החליט על תמיכה במועמד ישראל פרוש לראשות העיר – מה שגרר את הפרת ההסכם.

המכתב הנדיר, שנכתב בכתב ידו של מרן הגר"ד לנדו ויתפרסם מחר בביטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', כולל אמירה דרמטית לפיה אין כל ממש בהפרת ההסכם. "כל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה, ואך ורק לטובת עניני היהדות והחינוך, וממילא כל חתימת הסכמים שנעשו בין מפלגות אין להם ערך ואינו מחייב אף אחד", כותב מרן.

מרן מוסיף שכל מי שקושר בין הנושא לענייני עדות וחוגים עושה עוולה גדולה ומקלקל במישרין ובעקיפין את עניני היהדות שם. מרן הגר"ד לנדו חותם במילים: "הכואב וחותם בצער, הפועל והיוזם בכל עניין". מדובר למעשה במכתב שמכוון ישירות לדבריו של דרעי, ובו מרן מסביר מדוע עם כל הכאב והצער קיבל את ההחלטה על הפרת ההסכם ועל אי התמיכה במועמד ש"ס יהודה בוטבול.

//עוד כתבות

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. ז’וז’ו.

    ואנו הקטנים לא נכניס ראשינו בין ההרים. ואני אומר את זה כספרדי איש ש’’ס.
    היזהרו בגחלתן והיזהרו ממחלוקת ערב יום הדין.
    שכל אחד יעשה כרבותיו וסלמאת!!
    בלי לכלוך!

  2. אור

    בושה אין מילה אחרת
    פורום לא דואג לכולם הוא מתנכל לכל הקהילות הספרדיות שלא בוחרים

  3. אור

    בושה אין מילה אחרת
    פורוש לא דואג לכולם הוא מתנכל לכל הקהילות הספרדיות שלא בוחרים בו

כתיבת תגובה