צפת

‏חברי העירייה החרדים דורשים מאוחנה: "תקצה מיליונים לרכישת מרחבים מוגנים"

I have 529views
"בלמעלה מ-80% מהדירות בצפת, לא קיים ממ"ד, וכ-30,000 תושבים חיים ללא הגנה מפני איום של טילים. מוסדות החינוך בעיר גם אינם ערוכים למלחמה ומוסדות רבים נמצאים ללא מרחבים מוגנים, מה שלא מאפשר למידה ושמירת שגרה במצב מלחמה", רשמו לאוחנה
נזק הבוקר בצפת כתוצאה ממטח חיזבאללה. שימוש לפי סעיף 27א

חברי הרשימה החרדית בעיר צפת פנו כבר לפני 4 חודשים לראש העיר שוקי אוחנה, בדרישה להוסיף לסדר היום של ישיבת מועצת העירייה את "הקצאת עשרה מליון ש"ח מכספי השבחה עבור רכישת מרחבים מוגנים יבילים. לשכונות חסרות מיגון ולמוסדות חינוך". בעקבות המטחים הכבדים ששיגר הבוקר (רביעי) חיזבאללה לצפת, הם מזכירים את שליחת המכתב וטוענים שדבר לא נעשה בנושא.

במכתב לאוחנה ששלחן דוד כהן, יוסי גלנט, ישי כהן, ישראל מאיר סברדלוב, שניאור ליפסקר, יורם מעודה ונחמן גלבך – הם כותבים כי "מדינת ישראל נמצאת בימים אלו במערכה לא קלה, מול אויבים מצפון ומדרום המאיימים לפגוע ולהשחית את תושבי המדינה. כולנו תפילה שזממם לא יעלה בידם, והקב"ה ישמור ויגן על כולנו ויפר את עצתם".

המכתב

"חובתנו בימים אלו הינה להכין את העיר צפת לתפקוד במצב מלחמה, תוך העמדת מרחבים מוגנים מספקים שיאפשרו לתושבים להתנהל ולהמשיך בשגרת החיים. ע"פ נתונים שפורסמו לאחרונה, בלמעלה מ-80% מהדירות בצפת, לא קיים ממ"ד, וכ-30,000 תושבים חיים ללא הגנה מפני איום של טילים. מוסדות החינוך בעיר גם אינם ערוכים למלחמה ומוסדות רבים נמצאים ללא מרחבים מוגנים, מה שלא מאפשר למידה ושמירת שגרה במצב מלחמה", נכתב בנוסף.

לדבריהם, "בכדי להגן על תשובי העיר ולאפשר להם לתפקד ולנהל שגרת חיין בזמן מלחמה, אנו דורשים להקצות סכום של עשרה מליון שקלים מכספי קרן השבחה, שישמשו לרכישה של חדרי מיגון יבילים שיוצבו במקומות בהם קיימים פערי מיגון. שכונות מגורים, מוסדות חינוך, ובמרכזי קניות מרכזיים. אנו סבורים כי החלטה שכזו תציל חיים ותאפשר לתושבי צפת להמשיך ולהתגורר בעיר בביטחון ובבטיחות".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה