ירושלים

‏"אין אצלנו באמת בחירות": סקר – יש מנצח על ראשות העיר הגדולה בישראל

I have 691views
לפי סקר שנערך בקרב תושבי ירושלים, משה ליאון יזכה ללא מאמץ בקדנציה שנייה כראש העיר הגדולה בישראל - לא פחות מ-72% יצביעו לו: "ידע לסגור את הדילים הנכונים" • ומה קורה בשאר הערים הגדולות בישראל?
ליאון. צילום: פלאש 90

בעיר הגדולה בישראל – תוצאות הבחירות ידועות מראש. לפי סקר שנערך בהזמנת 'מעריב', עולה כי במידה והבחירות המוניציפליות היו מתקיימות היום, ראש עיריית ירושלים משה ליאון היה זוכה ללא כל מאמץ בקדנציה שנייה. מהסקר עולה כי אין מועמד כלשהו לראשות העיר ירושלים שמאיים, גם לא למראית עין, על ניצחונו המובטח של ליאון.

תוצאות הסקר: ראש העירייה משה ליאון זוכה לתמיכה של 43% בקרב כלל המשיבים ולתמיכה של 72% מקרב בעלי הדעה. רוב מובהק שחוסך מליאון את הצורך בקיום סיבוב שני בבחירות לעירייה, בניגוד למערכת הבחירות הקודמת. עוד מהסקר: יוסי חביליו שמייצג את גוש השמאל מקבל 25% בקרב בעלי הדעה ו-18% בלבד בקרב כלל המשיבים. חיים אפשטיין מקבל 3% בקרב בעלי הדעה ו-2% בקרב כלל המשיבים.

לפי הסקר, חלק מתושבי ירושלים מבינים שתוצאות הבחירות כבר ידועות מראש. 31% מהמשיבים אמרו שאינם יודעים או שטרם החליטו עבור מי להצביע, אבל 6% השיבו שכלל אינם מתכוונים להגיע להצביע. מאזין 'קול חי', תושב הבירה ששוחח עם מערכת 'מקומי' מעיד כי "אנחנו בירושלים מבינים שאין באמת בחירות אצלנו. ליאון לוקח בהליכה, הוא אפילו לא צריך להראות שמתאמץ בקמפיין. עבד קשה לאורך הקדנציה, הביא הישגים ולא פחות חשוב ידע גם לסגור את הדילים המתאימים".

הנתון המדהים יותר שעולה מהסקר, הוא שירושלים היא העיר היחידה מבין שלושת הערים הגדולות ביותר בישראל – בהם צפוי ראש העיר המכהן לנצח את המירוץ לראשות העיר כבר בסיבוב הראשון. בשתי הערים הגדולות ביותר אחרי ירושלים, חיפה ותל אביב, ניצחון ראשי הערים המכהנים כלל אינו מובטח כאשר רה"ע חיפה, עינת קליש-רותם אף צפויה להפסיד במירוץ.

//עוד כתבות

כתיבת תגובה